Allmänna Villkor

1. Företagsinformation

Butiken i Inlandet AB
Organisationsnummer: 556273-2353
Momsreg: SE556273235301

Adress
Inlandet
Samuel Permans Gata 10A
831 31 Östersund
Sverige

Telefon: 010-4749100
Telefontider vardagar: 10.00 – 17.00
E-mail: support@inlandet.se

2. Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

3. Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

4. Beställning

Du kan endast beställa via vår site inlandet.se. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

5. Priser och betalning

Alla priser på siten visas i Svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Till länder utanför EU kan tullavgifter tillkomma. Inlandet ansvarar ej för dessa kostnader.

Vi reserverar oss för att fel priser kan vara angivna och vi levererar inte en order om något blivit fel.

På Inlandet kan du betala med:
Klarna Checkout
Stripe

Klarna Checkout
När du väljer att betala med Klarna checkout så godkänner du Klarnas villkor för tjänsten. Fullständiga villkoren hittar du här http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout

6. Produkter

Ibland kan det hända att en produkt är slut i lager även att din order blivit bekräftad. Detta är vanligast vid tillfällen som julhandel och reor. Detta då vår butik delar samma lager som internetbutiken. Vi försöker såklart att detta ska undvikas. Bilder på våra produkter ska inte ses som exakta avbildningar av varorna då det kan skilja på inställningar av bildskärm och webbläsare.

7. Leverans

Beställningar skickas med Postnord, DHL och Schenker. När ordern är skickad får du ett email med information och hur du kan spåra paketet.

Ej uthämtade/levererade paket
Om du ej hämtar ut ditt paket eller är tillgänglig att ta emot paketet inom utsatt datum så skickas det till oss och vi debiterar en avgift på 300 SEK. Detta för administrativa kostnader och frakt.

Uthämtning i butik
Du kan hämta din order i butiken då ska detta göras inom 14 dagar. Om du ej hämtar ut ditt paket inom utsatt datum så debiterar vi en avgift på 300 SEK. Detta för administrativa kostnader och frakt.

8. Returer och byten

Du har 14 dagars öppet köp från och med det datum du mottagit din beställning. Vid returer och byten ber vi dig först kontakta oss på support@inlandet.se eller ringa oss på 010-4749100. Vid retur och byten står köparen för frakten.

Reklamationer
Har du fått en produkt med något fel eller om vi skickat fel produkt så ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny produkt om vi har den i lager. Om den inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader. (ej kostnader för tull, moms och bankavgifter)

Vill du reklamera en produkt så ber vi dig först kontakta oss på support@inlandet.se eller ringa oss på 010-474 91 00. Du kommer behöva skicka bilder på den defekta eller felaktiga varan för att vi ska kunna avgöra om det är den reklamation eller ej.

Återbetalning
Återbetalningen kan endast ske på samma sätt som betalningen gjordes.

9. Ångerätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett email till support@inlandet.se och meddela att du vill göra en retur. Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Observera att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning och försegling.

Alla villkor i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) hittar du här. http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59

10. Ändringar

Ändringar i våra villkor kommer endast att uppdateras på den här sidan och det är din skyldighet att hålla dig uppdaterad.

Returer / Byten / Öppet köp

På Inlandet har du 14 dagars öppet köp, även på rea-varor när du handlar på internet. Produkterna måste vara oanvända och i nyskick. Är varan smutsig på in- eller utsida kommer returen eller bytet ej godkännas och produkten skickas tillbaka till dig. För retur och byte kontakta support@inlandet.se eller ring 010-4749100. Frakten bekostar köparen själv. Återbetalningen kommer ske på samma vis som betalningen utfördes. Detta först när vi återfått varan och kontrollerat den.

Tänk på att fodral till produkter tillhör själva produkten och får ej tejpas på eller förstöras. Skulle dom vara förstörda så tillkommer en avgift på 300 SEK.

Reklamationer / Felleverans

Har du fått en produkt med något fel eller om vi skickat fel produkt så ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny produkt om vi har den i lager. Om den inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader.

Vill du reklamera en produkt så ber vi dig först kontakta oss på support@inlandet.se eller ringa oss på 010-4749100.

Frakt- Leveransvillkor

Frakt
Inom Sverige är fraktkostnaden 49 SEK. Fri frakt på ordrar över 599 SEK. Hämta i butik är alltid gratis.

Inom Europa är fraktkostnaden 199 SEK. Fri frakt på ordrar över 1500 SEK.

Leverans
Vi strävar alltid alltid efter att skicka din order inom 1 arbetsdag från det att du lagt och godkänt din order. Ordar som är lagda på helger och röda dagar skickas nästa arbetsdag.
Vid reor och högtider kan det ta några dagar extra att behandla din order men vi gör alltid vårt yttersta för att få iväg den så snabbt vi kan.
Leveranstid i Sverige är 3-6 arbetsdagar. Europa 3-10 arbetsdagar.

Vi skickar med Postnord, DHL och Schenker.
Du får ett spårningsnummer via mail eller på SMS så fort vi skickat paketet.

Hämta i butik

Har ni lagt ordern innan 07:30. så kan ni hämta ordern samma dag. Har ni lagt ordern efter 07:30 så kan ni hämta ut den dagen efter.
OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet med giltig legitimation.

Ej uthämtade paket

Vi fakturerar 300 SEK för ej uthämtade/ ej levererar paket.